Jenes, Barbara (2013) Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2013017
![]()
|
PDF : (disszertáció)
8MB | |
![]()
|
PDF : (dissertation)
8MB | |
![]()
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
526kB | |
![]()
|
PDF : (draft in English)
539kB |
Abstract
A disszertációban vizsgált kutatási probléma az országimázs és országmárka értékének meghatározása és mérési modellje, desztinációs kontextusban. Ehhez kötődően a doktori kutatás célja feltárni mindazon releváns tényezőket, melyeknek egy ország megítélésében fontos szerep jut, s melyeket erősíteni, avagy gyengíteni érdemes az ország megfelelő képének kialakítása során. Emellett külön hangsúly helyeződik az országimázs és országmárka dimenziói és befolyásoló tényezők között fennálló hatásmechanizmusok vizsgálatára. A gyakorlati hasznosság mellett az elméleti terület feltárásához való hozzájárulás sem elhanyagolható. A kutatás tudományos jelentőségét az adja, hogy a hagyományos mérési módszereket újfajta (strukturális elemzési/útelemzési) technikákkal ötvözi, amelynek nem csupán módszertani, hanem elméletalkotási szerepe is van. A strukturális modellezés módszerét részben a komplex kutatási probléma megértése, részben az elméleti modell érvényessége javítása céljából alkalmaztam – emellett a módszertani újdonság természetesen a kutatás újdonságerejét is adja, tekintve, hogy a tudományterületen a strukturális elemzési eljárás nóvumnak értékelhető. A kutatás továbbá a komplexebb országimázs-elemző szakirodalomhoz járul hozzá, amely feltárja az országimázs dimenziói, illetve az országmárka attribútumai és az országimázs értéke közötti összefüggéseket, valamint vizsgálja a mérésével összefüggő elméleti és gyakorlati kérdéseket, módszertani megfontolásokat is. (...)
Item Type: | Thesis (PhD thesis) |
---|---|
Supervisor: | Simon Judit |
Uncontrolled Keywords: | országimázs, országmárka, országérték modell (CEM), |
Subjects: | Marketing Culture, sport |
ID Code: | 683 |
Date: | 3 May 2013 |
DOI: | 10.14267/phd.2013017 |
Deposited On: | 18 Apr 2013 07:26 |
Last Modified: | 30 Sep 2014 13:15 |
Repository Staff Only: item control page