Jenes, Barbara (2013) Az országimázs mérésének elméleti és gyakorlati kérdései. Az országimázs és az országmárka dimenziói és mérési modellje = Theoretical and practical issues in measuring country image. Dimensions and measurement model of country image and country brand. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2013017
Teljes szöveg
|
PDF : (disszertáció)
8MB | |
|
PDF : (dissertation)
8MB | |
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
526kB | |
|
PDF : (draft in English)
539kB |
Kivonat, rövid leírás
A disszertációban vizsgált kutatási probléma az országimázs és országmárka értékének meghatározása és mérési modellje, desztinációs kontextusban. Ehhez kötődően a doktori kutatás célja feltárni mindazon releváns tényezőket, melyeknek egy ország megítélésében fontos szerep jut, s melyeket erősíteni, avagy gyengíteni érdemes az ország megfelelő képének kialakítása során. Emellett külön hangsúly helyeződik az országimázs és országmárka dimenziói és befolyásoló tényezők között fennálló hatásmechanizmusok vizsgálatára. A gyakorlati hasznosság mellett az elméleti terület feltárásához való hozzájárulás sem elhanyagolható. A kutatás tudományos jelentőségét az adja, hogy a hagyományos mérési módszereket újfajta (strukturális elemzési/útelemzési) technikákkal ötvözi, amelynek nem csupán módszertani, hanem elméletalkotási szerepe is van. A strukturális modellezés módszerét részben a komplex kutatási probléma megértése, részben az elméleti modell érvényessége javítása céljából alkalmaztam – emellett a módszertani újdonság természetesen a kutatás újdonságerejét is adja, tekintve, hogy a tudományterületen a strukturális elemzési eljárás nóvumnak értékelhető. A kutatás továbbá a komplexebb országimázs-elemző szakirodalomhoz járul hozzá, amely feltárja az országimázs dimenziói, illetve az országmárka attribútumai és az országimázs értéke közötti összefüggéseket, valamint vizsgálja a mérésével összefüggő elméleti és gyakorlati kérdéseket, módszertani megfontolásokat is. (...)
Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) |
---|---|
Témavezető: | Simon Judit |
Kulcsszavak: | országimázs, országmárka, országérték modell (CEM), |
Tárgy: | Marketing Kultúra. közművelődés, sport |
Azonosító kód: | 683 |
Védés dátuma: | 3 május 2013 |
DOI: | 10.14267/phd.2013017 |
Elhelyezés dátuma: | 18 Apr 2013 07:26 |
Last Modified: | 30 Sep 2014 13:15 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap