Az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémájának design science módszertan szerinti vizsgálata = The ecosystem of e-learning content development from a design science approach

Balkányi, Péter (2020) Az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémájának design science módszertan szerinti vizsgálata = The ecosystem of e-learning content development from a design science approach. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdaságinformatika Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2020007

[img]
Preview
PDF :
2MB
[img]
Preview
PDF : (értekezés tézisei magyar nyelven)
516kB
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
490kB

Abstract

Disszertációmban az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémáját ismertetem meg a Design Science (DS) módszertan tükrében. Utóbbi Hevner és kollégái által bemutatott „konstruálás tudománya”, amely az ICT kutatások között jelentős irányzat, és reflektál Nemeslaki András által a gazdaságinformatikai képzésekhez kapcsolódóan a komplex rendszerfejlesztések kettősségére. E szerint az egyik oldalon kifejezetten pragmatikus kérdések, és az azokra adható innovatív, gyakorlati ICT megoldásokat állnak, míg a másik oldalon ennek tudományos igényű reprezentációja. A dolgozat, követve a DS kereteket, a problémafeltáráson (I.), a „termék” konstruálásán (II.) és a megoldások értékelésén (III.) keresztül mutatja be az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémáját, amely a fenti ábrán látható. Míg az alapokat a szorosan kapcsolódó társterületek jelentik, addig az ökoszisztémát a „fejlesztési folyamat”, a „termékek”, a „szereplők” és az „eszközök” változásai mozgatják. Dolgozatomban e területeket járom körbe a fent jelzett hármas tagolás mellett.

Item Type:Thesis (PhD thesis)
Supervisor:Nemeslaki András
Subjects:Education
Knowledge economy, innovation
Computer science
ID Code:1081
Date:2 March 2020
DOI:10.14267/phd.2020007
Deposited On:16 Dec 2019 13:35
Last Modified:02 Sep 2020 13:45

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past two year

View more statistics