Balkányi, Péter (2020) Az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémájának design science módszertan szerinti vizsgálata = The ecosystem of e-learning content development from a design science approach. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdaságinformatika Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2020007
Teljes szöveg
|
PDF :
2MB | |
|
PDF : (értekezés tézisei magyar nyelven)
516kB | |
|
PDF : (draft in English)
490kB |
Kivonat, rövid leírás
Disszertációmban az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémáját ismertetem meg a Design Science (DS) módszertan tükrében. Utóbbi Hevner és kollégái által bemutatott „konstruálás tudománya”, amely az ICT kutatások között jelentős irányzat, és reflektál Nemeslaki András által a gazdaságinformatikai képzésekhez kapcsolódóan a komplex rendszerfejlesztések kettősségére. E szerint az egyik oldalon kifejezetten pragmatikus kérdések, és az azokra adható innovatív, gyakorlati ICT megoldásokat állnak, míg a másik oldalon ennek tudományos igényű reprezentációja. A dolgozat, követve a DS kereteket, a problémafeltáráson (I.), a „termék” konstruálásán (II.) és a megoldások értékelésén (III.) keresztül mutatja be az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémáját, amely a fenti ábrán látható. Míg az alapokat a szorosan kapcsolódó társterületek jelentik, addig az ökoszisztémát a „fejlesztési folyamat”, a „termékek”, a „szereplők” és az „eszközök” változásai mozgatják. Dolgozatomban e területeket járom körbe a fent jelzett hármas tagolás mellett.
Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) |
---|---|
Témavezető: | Nemeslaki András |
Tárgy: | Oktatás Innováció, tudásgazdaság Számítástechnika |
Azonosító kód: | 1081 |
Védés dátuma: | 2 március 2020 |
DOI: | 10.14267/phd.2020007 |
Elhelyezés dátuma: | 16 Dec 2019 13:35 |
Last Modified: | 02 Sep 2020 13:45 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap