Status and Negative Ties: A Longitudinal Network Study among Adolescents = Státusz és negatív kapcsolatok: Egy longitudinális hálózatelemzés középiskolások körében

Pál, Judit (2016) Status and Negative Ties: A Longitudinal Network Study among Adolescents = Státusz és negatív kapcsolatok: Egy longitudinális hálózatelemzés középiskolások körében. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016010

[img]
Előnézet
PDF : (dissertation in English)
2802Kb
[img]
Előnézet
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
487Kb
[img]
Előnézet
PDF : (draft in English)
573Kb

Absztrakt (kivonat)

The PhD thesis examines how the negative, "dark side" of interpersonal relations and status positions interrelate among secondary school students in Hungary. Consequently, the thesis has two important goals. The first, the scientific aim is to measure and empirically analyze the interrelated dynamics of the negative relationships and the status positions of adolescents in secondary schools, using a Hungarian longitudinal dataset. The second, the practical aim of the project is to offer insights and incentives for policy makers, school psychologists and teachers in Hungary.

Tétel típus:Értekezés/disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető neve:Bartus Tamás, Takács Károly
Témakör:Oktatás
Szociológia
Pszichológia
Azonosító kód:897
A védés dátuma:14 Április 2016
DOI:10.14267/phd.2016010
Elhelyezés dátuma:05 Ápr 2016 15:25
Utolsó változtatás:26 Máj 2016 12:42

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap