Status and Negative Ties: A Longitudinal Network Study among Adolescents = Státusz és negatív kapcsolatok: Egy longitudinális hálózatelemzés középiskolások körében

Pál, Judit (2016) Status and Negative Ties: A Longitudinal Network Study among Adolescents = Státusz és negatív kapcsolatok: Egy longitudinális hálózatelemzés középiskolások körében. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016010

Teljes szöveg

[img]
Preview
PDF : (dissertation in English)
4MB
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
498kB
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
587kB

Kivonat, rövid leírás

The PhD thesis examines how the negative, "dark side" of interpersonal relations and status positions interrelate among secondary school students in Hungary. Consequently, the thesis has two important goals. The first, the scientific aim is to measure and empirically analyze the interrelated dynamics of the negative relationships and the status positions of adolescents in secondary schools, using a Hungarian longitudinal dataset. The second, the practical aim of the project is to offer insights and incentives for policy makers, school psychologists and teachers in Hungary.

Tétel típusa:Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető:Bartus Tamás, Takács Károly
Tárgy:Oktatás
Szociológia
Pszichológia
Azonosító kód:897
Védés dátuma:14 április 2016
DOI:10.14267/phd.2016010
Elhelyezés dátuma:05 Apr 2016 15:25
Last Modified:26 May 2016 12:42

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

Letöltések

Letöltések száma az elmúlt két évben, havonkénti bontásban

View more statistics