Karafiáth, Balázs László (2015) Memetikai marketing. Memetikai kutatások és elemzések magyar nagyvállalati kontextusban = Memetic marketing. Memetic researches and analyses in Hungarian corporate context. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2015025
Teljes szöveg
|
PDF :
1MB | |
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
756kB | |
|
PDF : (draft in English)
824kB |
Kivonat, rövid leírás
A memetika egy új paradigma, a kultúra evolúciós magyarázatai közül az egyik. Ha feltételezzük, hogy a Darwin által leírt evolúció kiterjeszthető a kultúrára és feltételezzük, hogy léteznek kulturális gének, úgy az univerzális darwinizmust alkalmazhatjuk a kultúrák terén is. A memetika szerint a mémek mint replikátorok, a gondolatok legkisebb, önmagukban is értelmes részei, amelyek főleg utánzás révén terjednek az egyik emberi agyból a másikba. A mémelmélet paradigmája Richard Dawkins 1976-os Önző gén című könyve óta (és előtte) modern változatában is több évtizede formálódik. Dolgozatomban célként tűztem ki a mémelmélet finomítását. Az alfamémek és a memetikai dimenziók fogalmainak bevezetése ezt szolgálta. Célom volt a mémelmélet üzleti kommunikációs alkalmazása. A gyakorlati feladatok megoldása közben hasznosnak bizonyult a memetikai fauna organikus fogalma, és sikerrel validáltuk a memetikai adatgyűjtés általunk alkalmazott módszereit. Az üzleti kommunikáció egy mémelméleti modelljének megalkotásával pedig közelebb kerültünk a vállalatok belső és külső kommunikációja egységes szemléletéhez.
Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) |
---|---|
Témavezető: | Horányi Özséb, Mérő László |
Tárgy: | Információgazdaság Marketing Kultúra. közművelődés, sport |
Azonosító kód: | 847 |
Védés dátuma: | 29 június 2015 |
DOI: | 10.14267/phd.2015025 |
Elhelyezés dátuma: | 11 Jun 2015 09:06 |
Last Modified: | 29 Jun 2015 14:42 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap