Fogyasztói értékdimenziók vizsgálata a falusi turizmusban = Analyzing the consumer value dimensions of rural tourism

Kulcsár, Noémi (2013) Fogyasztói értékdimenziók vizsgálata a falusi turizmusban = Analyzing the consumer value dimensions of rural tourism. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2013052

[img]
Preview
PDF : (disszertáció)
11Mb
[img]
Preview
PDF : (dissertation in English)
10Mb
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
433Kb
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
171Kb

Abstract

Korunk új turisztikai trendjeit figyelembe véve egyre nagyobb fogyasztói és kutatói figyelem fordult a falusi turizmusra. A falusi turizmus versenyképességére és az értékalkotásra, amely friss kutatási területként azonosítható. A témához fűződő személyes elköteleződésen túl, a kutatás gyakorlati szüksége is ösztönözte munkámat: hazánkban a falusi turizmus versenyképessége és menedzsmentje a közelmúltban került a turisztikai szakma fókuszába, leginkább a vidékfejlesztési kérdések kapcsán. Magyarország kulturális és örökség értékeinek megőrzése és megismertetése végett a falusi turizmus létjogosultságát alapvetőnek vélem. Mindezen ösztönzők miatt a falusi turizmus kereslet oldali megközelítésére fókuszáltam, a hangsúlyt a „Mi jelent értéket a turistáknak a falusi turizmusban?” kérdésre helyezve. A gyakorlati szempontok által is vezérelt kutatásomban úgy véltem, a fogyasztói értékek feltárása hasznos tanulságokat hordozhat a kínálati oldal marketing és menedzsment döntései során. Ezért kutatásomat a fogyasztói értékek falusi turizmusban megjelenő dimenzióinak vizsgálatára fókuszáltam. A kutatási kérdéskör vizsgálatához háromfázisú kvalitatív és kvantitatív elemeket tartalmazó vizsgálatot végeztem. Először a téma releváns indikátorait tártam fel szakirodalom-kutatással és szemi-kvalitatív kritikus eset technikára építő kismintás (N=30) fogyasztói megkérdezésekkel, majd az így kialakított indikátorlista hazai relevanciáját szakértői megkérdezések segítségével ellenőriztem, végül ezeket nagy mintás kérdőíves felmérés (N=352) keretében teszteltem. A kutatás eredményeként a falusi turizmus fogyasztói értékfaktorainak és értékdimenzióinak hiánypótló feltárására és rangsorolására került sor, hozzájárulva ezzel a tudományos és gyakorlati életben történő felhasználásához, termékfejlesztési stratégiák kialakításához. Végeredményben a hazai falusi turizmusban fellelhető fogyasztói érték olyan elméleti értelmezési kerete került kialakításra, amely reményeim szerint hasznos lehet a falusi turizmus menedzsmentjének és marketingjének jobb kialakításában, az élménykínálat megvalósításában és ezáltal a közös értékek, illetve a versenyképesség siker- és kudarctényezőinek azonosításában.

Item Type:Thesis (PhD thesis)
Supervisor:Demeter Krisztina, Nemes Andrea
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:726
Date:4 November 2013
DOI:10.14267/phd.2013052
Deposited On:29 Oct 2013 13:57
Last Modified:30 Sep 2014 13:56

Repository Staff Only: item control page