Kismihók, Gábor (2012) Rugalmas tanulás, rugalmas munkavégzés. Az ontológia alapú tartalommenedzsment lehetőségeinek kiaknázása = Flexible learning, flexible working. Exploiting the potentials of ontology based content management. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola.
Teljes szöveg
| ![[img]](https://phd.lib.uni-corvinus.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) 
 | PDF :  (disszertáció magyar nyelven) 3MB | |
| ![[img]](https://phd.lib.uni-corvinus.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) 
 | PDF :  (dissertation in English) 3MB | |
| ![[img]](https://phd.lib.uni-corvinus.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) 
 | PDF :  (draft in English) 302kB | |
| ![[img]](https://phd.lib.uni-corvinus.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) 
 | PDF :  (az értekezés tézisei magyar nyelven) 441kB | 
Kivonat, rövid leírás
A humánerőforrás-menedzsment (HRM) és az információs technológia (IT) által támogatott oktatás és képzés még soha nem állt egymáshoz olyan közel, mint napjainkban. Egy ideje a tudósok mindkét területen felfedezték azok kölcsönös függőségét. Egyre több publikáció foglalkozik a lehetséges kölcsönhatásokkal és az együttműködés lehetőségeivel. Ez sok izgalmas új kérdéshez és modellek, illetve elméletek kereséséhez vezetett, amelyek minden területre érvényesek, és szilárd alapot alkotnak a kutatók közötti együttműködéshez. Továbbá, tekintve e multidiszciplináris téma alapvető mivoltát és hatáskörét, egy ilyen célkitűzés társadalmi (élethosszig tartó tanulás) és ipari relevanciája (praktikus, használható modellek és rendszerek a mindennapi üzleti folyamatokban) lényeges, eredményei pedig alkalmasint kihatnak a társadalomra és a versenyszférára. A HR- és tudásmenedzsment (KM) által támogatott tanulási rendszerek élvonalában működve jó esélyünk van a nagyfokú nemzetközi érdeklődés felkeltésére, miközben a tudománynak is használunk azzal, hogy előremozdítjuk ezt a köztes területet egy olyan Európában, ahol a strukturális munkanélküliség komoly kockázatként következik a pénzügyi világválságból. Ahogy majd az alábbiakból kiderül, ez a kutatás erre a problémára is megoldást keres. Ezen együttműködés eredményeként kidolgozásra kerülnek egy mobilizált oktatási környezetbe helyezett innovatív munkahely-végzettség megfeleltető rendszer elméleti és tapasztalati alapjai. A tervezett rendszer használatával a hallgatók és/vagy munkavállalók a szóba jövő munkaterületek kritériumai szerint értékelhetnék szakmai tudásukat, és részletes információt kapnának tudásuk hézagjairól. Ez segítene nekik tanulási céljaik meghatározásában, hogy megvagy visszaszerezzenek egy-egy állást.
| Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) | 
|---|---|
| Témavezető: | Gábor András | 
| Kulcsszavak: | e-learning, élethosszig tartó tanulás, mobil technológia, tananyagmenedzsment | 
| Tárgy: | Számítástechnika Oktatás Innováció, tudásgazdaság | 
| Azonosító kód: | 621 | 
| Védés dátuma: | 2012 | 
| Elhelyezés dátuma: | 25 May 2012 12:08 | 
| Last Modified: | 28 Sep 2013 14:41 | 
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

 Letöltési statisztika
 Letöltési statisztika Letöltési statisztika
 Letöltési statisztika