Balkányi, Péter (2020) Az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémájának design science módszertan szerinti vizsgálata = The ecosystem of e-learning content development from a design science approach. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdaságinformatika Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2020007
Teljes szöveg
  | 
PDF : 
 2MB  | |
  | 
PDF :  (értekezés tézisei magyar nyelven)
 516kB  | |
  | 
PDF :  (draft in English)
 490kB  | 
Kivonat, rövid leírás
Disszertációmban az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémáját ismertetem meg a Design Science (DS) módszertan tükrében. Utóbbi Hevner és kollégái által bemutatott „konstruálás tudománya”, amely az ICT kutatások között jelentős irányzat, és reflektál Nemeslaki András által a gazdaságinformatikai képzésekhez kapcsolódóan a komplex rendszerfejlesztések kettősségére. E szerint az egyik oldalon kifejezetten pragmatikus kérdések, és az azokra adható innovatív, gyakorlati ICT megoldásokat állnak, míg a másik oldalon ennek tudományos igényű reprezentációja. A dolgozat, követve a DS kereteket, a problémafeltáráson (I.), a „termék” konstruálásán (II.) és a megoldások értékelésén (III.) keresztül mutatja be az e-learning tananyagfejlesztés ökoszisztémáját, amely a fenti ábrán látható. Míg az alapokat a szorosan kapcsolódó társterületek jelentik, addig az ökoszisztémát a „fejlesztési folyamat”, a „termékek”, a „szereplők” és az „eszközök” változásai mozgatják. Dolgozatomban e területeket járom körbe a fent jelzett hármas tagolás mellett.
| Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) | 
|---|---|
| Témavezető: | Nemeslaki András | 
| Tárgy: | Oktatás Innováció, tudásgazdaság Számítástechnika  | 
| Azonosító kód: | 1081 | 
| Védés dátuma: | 2 március 2020 | 
| DOI: | 10.14267/phd.2020007 | 
| Elhelyezés dátuma: | 16 Dec 2019 13:35 | 
| Last Modified: | 02 Sep 2020 13:45 | 
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

 Letöltési statisztika
 Letöltési statisztika