Rab, Árpád (2016) A digitális kultúra hatása az emberi viselkedésre a gamifikáció példáján keresztül = The impact of digital culture on human behiavor through the example of gamification. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016029
|
PDF :
1MB | |
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
774kB | |
|
PDF : (draft in English)
872kB |
Abstract
Kutatásom két legfontosabb megállapítása: 1. A technológia terjedés sebesség miatt egy olyan nemzedék jelenik meg, mely (digitális) kultúrájának kialakításakor nem támaszkodhat elei tudására és tapasztalatára – "magára hagyott nemzedék". 2. A játékszerű gondolkodás messze túlmutat a szórakozáson, társadalmi működési rendszer. Meglátásom szerint a gamifikációs mentális logikák működése (a digitális kultúra számos jellemzőjének összegeként is) meghatározza a digitális kultúrába belépő, de még inkább az ebben nevelkedő emberek viselkedését.
Item Type: | Thesis (PhD thesis) |
---|---|
Supervisor: | Z. Karvalics László |
Subjects: | Culture, sport Sociology |
ID Code: | 916 |
Date: | 16 June 2016 |
DOI: | 10.14267/phd.2016029 |
Deposited On: | 31 May 2016 13:02 |
Last Modified: | 06 Jul 2016 12:46 |
Repository Staff Only: item control page