A digitális kultúra hatása az emberi viselkedésre a gamifikáció példáján keresztül = The impact of digital culture on human behiavor through the example of gamification

Rab, Árpád (2016) A digitális kultúra hatása az emberi viselkedésre a gamifikáció példáján keresztül = The impact of digital culture on human behiavor through the example of gamification. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016029

[img]
Preview
PDF :
1MB
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
774kB
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
872kB

Abstract

Kutatásom két legfontosabb megállapítása: 1. A technológia terjedés sebesség miatt egy olyan nemzedék jelenik meg, mely (digitális) kultúrájának kialakításakor nem támaszkodhat elei tudására és tapasztalatára – "magára hagyott nemzedék". 2. A játékszerű gondolkodás messze túlmutat a szórakozáson, társadalmi működési rendszer. Meglátásom szerint a gamifikációs mentális logikák működése (a digitális kultúra számos jellemzőjének összegeként is) meghatározza a digitális kultúrába belépő, de még inkább az ebben nevelkedő emberek viselkedését.

Item Type:Thesis (PhD thesis)
Supervisor:Z. Karvalics László
Subjects:Culture, sport
Sociology
ID Code:916
Date:16 June 2016
DOI:10.14267/phd.2016029
Deposited On:31 May 2016 13:02
Last Modified:06 Jul 2016 12:46

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past two year

View more statistics