Rab, Árpád (2016) A digitális kultúra hatása az emberi viselkedésre a gamifikáció példáján keresztül = The impact of digital culture on human behiavor through the example of gamification. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016029
Teljes szöveg
|
PDF :
1MB | |
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
774kB | |
|
PDF : (draft in English)
872kB |
Kivonat, rövid leírás
Kutatásom két legfontosabb megállapítása: 1. A technológia terjedés sebesség miatt egy olyan nemzedék jelenik meg, mely (digitális) kultúrájának kialakításakor nem támaszkodhat elei tudására és tapasztalatára – "magára hagyott nemzedék". 2. A játékszerű gondolkodás messze túlmutat a szórakozáson, társadalmi működési rendszer. Meglátásom szerint a gamifikációs mentális logikák működése (a digitális kultúra számos jellemzőjének összegeként is) meghatározza a digitális kultúrába belépő, de még inkább az ebben nevelkedő emberek viselkedését.
Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) |
---|---|
Témavezető: | Z. Karvalics László |
Tárgy: | Kultúra. közművelődés, sport Szociológia |
Azonosító kód: | 916 |
Védés dátuma: | 16 június 2016 |
DOI: | 10.14267/phd.2016029 |
Elhelyezés dátuma: | 31 May 2016 13:02 |
Last Modified: | 06 Jul 2016 12:46 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap