Nagy, Gábor (2015) Fenntartható versenyelőnyt nyújt-e a piacorientáció egy gyorsan változó környezetben? A vállalatok környezeti feltételekhez történő stratégiai adaptációja a gazdasági átmenet idején = Is Market Orientation a Source of Sustainable Competitive Advantage when Rapid Changes in the External Environment Take Place? Strategic Adaptation of Firms to the Changing Economic Environment During the Transition in Hungary. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2015017
|
PDF :
4MB | |
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
307kB | |
|
PDF : (draft in English)
279kB |
Abstract
Doktori értekezésemben a vállalatok környezeti feltételekhez történő alkalmazkodását vizsgálom a rendszerváltást követő két évtizedben. Pontosabban a következő kérdésekre keresem a választ. (1) Milyen szerepet játszik a versenykörnyezet a vállalatok piacorientációjának kialakulásában? (2) A versenykörnyezet és a különböző vállalati stratégiák hogyan lépnek interakcióba, valamint hogyan fejlődnek karöltve a gazdasági átmenet idején? (3) Fenntartható versenyelőnyt biztosít-e a piacorientáció a vállalatok számára, ha a környezet a gyorsan változó jelzővel írható le? (4) A változó környezeti feltételekhez alkalmazkodó vállalatok jobban teljesítenek azon versenytársaikhoz képest, amelyek nem hajtják végre a kellő mértékű stratégiai változást?
Item Type: | Thesis (PhD thesis) |
---|---|
Supervisor: | Berács József |
Subjects: | Management, business policy |
ID Code: | 839 |
Date: | 12 May 2015 |
DOI: | 10.14267/phd.2015017 |
Deposited On: | 22 Apr 2015 08:46 |
Last Modified: | 08 Jun 2015 13:28 |
Repository Staff Only: item control page