Szőcs, Attila (2012) A fogyasztói márkaérték MIMIC modellje. A fogyasztói márkaérték okozati specifikációjának tesztelése = The MIMIC model of the consumer-based brand equity. Testing the causal specification of consumer-based brand equity. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola.
![]() |
PDF : (disszertáció)
3MB |
![]() |
PDF : (dissertation)
2MB |
![]() |
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
696kB |
![]() |
PDF : (draft in English)
407kB |
Abstract
Az értekezés a fogyasztói márkaérték irodalmat gazdagítja számos lényeges eredménnyel. A fogyasztói márkaértéket kutatását a márkák iránt mutatott egyre nagyobb gyakorlati és elméleti érdeklődés alapozza meg, a Marketing Science Institute a 2010-2012-ős évre a márkamenedzsmentet kutatási prioritásként jelölte meg, ami a márkának tulajdonított fontosság folytonosságot jelzi, hiszen a korábbi hat évben a mákára, a márkaértékre vonatkozó kutatások mindig szerepeltek a prioritáslistán. A dolgozat központi célja egy olyan fogyasztói márkaérték modell fejlesztése volt, ami a korábbi empirikus modellek elsősorban szerkezeti hiányosságait nem tartalmazza, ugyanakkor választ ad a konceptuális márkaérték modellek bizonyos kérdéseire. A dolgozat azt állítja, hogy a fogyasztói márkaértéket tekintve az elméleti előzményeket, és az empirikus eredményeket egy másodszintű okozati modellben kell mérni. Másképpen fogalmazva, a dolgozat azt állítja, hogy a másodszintű látens változóként operacionalizált fogyasztói márkaértéket reflektív mérése nem felel meg az elméleti előfeltevéseknek, ugyanakkor a márkanévnek köszönhető háló hatás és azonos adatgyűjtési módszer miatt, a reflektív mérés során tévesen összetett képet kapunk a fogyasztói márkaérték szerkezetéről.
Item Type: | Thesis (PhD thesis) |
---|---|
Supervisor: | Berács József |
Subjects: | Marketing |
ID Code: | 663 |
Date: | 18 December 2012 |
Deposited On: | 12 Dec 2012 09:50 |
Last Modified: | 08 May 2013 14:49 |
Repository Staff Only: item control page