A fogyasztói márkaérték MIMIC modellje. A fogyasztói márkaérték okozati specifikációjának tesztelése = The MIMIC model of the consumer-based brand equity. Testing the causal specification of consumer-based brand equity

Szőcs, Attila (2012) A fogyasztói márkaérték MIMIC modellje. A fogyasztói márkaérték okozati specifikációjának tesztelése = The MIMIC model of the consumer-based brand equity. Testing the causal specification of consumer-based brand equity. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola.

Teljes szöveg

[img] PDF : (disszertáció)
3MB
[img] PDF : (dissertation)
2MB
[img] PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
696kB
[img] PDF : (draft in English)
407kB

Kivonat, rövid leírás

Az értekezés a fogyasztói márkaérték irodalmat gazdagítja számos lényeges eredménnyel. A fogyasztói márkaértéket kutatását a márkák iránt mutatott egyre nagyobb gyakorlati és elméleti érdeklődés alapozza meg, a Marketing Science Institute a 2010-2012-ős évre a márkamenedzsmentet kutatási prioritásként jelölte meg, ami a márkának tulajdonított fontosság folytonosságot jelzi, hiszen a korábbi hat évben a mákára, a márkaértékre vonatkozó kutatások mindig szerepeltek a prioritáslistán. A dolgozat központi célja egy olyan fogyasztói márkaérték modell fejlesztése volt, ami a korábbi empirikus modellek elsősorban szerkezeti hiányosságait nem tartalmazza, ugyanakkor választ ad a konceptuális márkaérték modellek bizonyos kérdéseire. A dolgozat azt állítja, hogy a fogyasztói márkaértéket tekintve az elméleti előzményeket, és az empirikus eredményeket egy másodszintű okozati modellben kell mérni. Másképpen fogalmazva, a dolgozat azt állítja, hogy a másodszintű látens változóként operacionalizált fogyasztói márkaértéket reflektív mérése nem felel meg az elméleti előfeltevéseknek, ugyanakkor a márkanévnek köszönhető háló hatás és azonos adatgyűjtési módszer miatt, a reflektív mérés során tévesen összetett képet kapunk a fogyasztói márkaérték szerkezetéről.

Tétel típusa:Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető:Berács József
Tárgy:Marketing
Azonosító kód:663
Védés dátuma:18 december 2012
Elhelyezés dátuma:12 Dec 2012 09:50
Last Modified:08 May 2013 14:49

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

Letöltések

Letöltések száma az elmúlt két évben, havonkénti bontásban

View more statistics