Bódi-Schubert, Anikó (2011) A vevő-beszállító kapcsolat sikerének fogalmi modellje = The conceptual model of success in buyer-supplier relationships. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola.
Teljes szöveg
|
PDF :
1MB | |
|
PDF : (draft in English)
205kB | |
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
297kB |
Kivonat, rövid leírás
A disszertációm középpontjában álló kutatás egyértelműen exploratív, célja egy fogalmi keret alkotása, amelynek segítségével értelmezhető a siker jelentése és szerepe a vevő-beszállító kapcsolat működésében, fejlődésében. Kutatásom alapegységét a vevő és beszállító pozícióban levő vállalatok között kialakuló kapcsolatok jelentették, empirikus vizsgálataimat e diadikus kapcsolatok elemzésére fókuszálva végeztem el. A kutatás elméleti alapjait elsősorban az Industrial Marketing and Purchasing Group kapcsolat-felfogása, illetve a kapcsolat környezetéről és működéséről kialakított interakció megközelítése jelentették. Mivel a disszertációm célja egyértelműen fogalomalkotó, feltáró jellegű, így a kvalitatív kutatási módszertanok közül elsősorban két fő módszertani irányra, a megalapozott elméletre (grounded theory) és az esettanulmány-módszerre támaszkodva végzem el vizsgálataimat, s fogalmaztam meg következtetéseimet.
Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) |
---|---|
Témavezető: | Gelei Andrea |
Kulcsszavak: | üzleti kapcsolat |
Tárgy: | Logisztika, termelésszervezés Vállalati vezetés és politika |
Azonosító kód: | 571 |
Védés dátuma: | 25 október 2011 |
Elhelyezés dátuma: | 12 Oct 2011 08:02 |
Last Modified: | 28 Sep 2013 14:41 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap