Szentesi, Péter Ádám (2025) A Játékosítás lehetőségeinek és hatásának vizsgálata az üzleti felsőoktatásban [védés előtt]. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola.
![]() |
PDF : (az értekezés)
4MB |
![]() |
PDF : (dissertation)
4MB |
![]() |
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
949kB |
![]() |
PDF : (draft in English)
1MB |
Abstract
Kutatásomban a játékosítás lehetőségeit és hatását vizsgáltam az üzleti felsőoktatásban. A játékosítás játékokból kölcsönzött elemek (játékelemek, játék mechanikák) használatát jelenti nem játékos folyamatokban. Ennek célja a tanulási folyamatban résztvevő hallgató tanulási élményének, ebből fakadóan a motivációjának erősítése. Játékos elemek például a rangsor, a kitűző, vagy a narratíva. Előbbiek a teljesítményre vonatkozó visszajelzés formái, utóbbi egy történeten („mesén”) keresztül teremt kapcsolatot a hallgatók és tananyag között. A játékosítás elemei egyúttal oktatást támogató pedagógia beavatkozásnak is minősülnek, amelyek célja a tudáskonstruálás hatékonyságának növelése a frontális oktatás határainak meghaladásával. A játékos elemek alkalmazása minden esetben valamilyen motivációs hajtóerőt jelent a hallgató részére, ezáltal fejti ki a kívánt motivációs hatást. Az oktatás játékosításával kapcsolatos kutatásban a játékosítás elemeinek meghatározása mellett meg kellett ismerni azok működési mechanizmusát a motiváció szemszögéből, illetve meg kellett határozni, hogy hogyan illeszthetőek be ezek az oktatási folyamatba. A kutatásomban a játékosítást a motiváció és a pedagógiai aspektus keresztmetszetébe helyeztem el olyan részletességgel, hogy ennek módszere más kurzusba is átültethető. Erre alapozva feltérképeztem a tanulás élményt befolyásoló tényezőket és élő tantermi kísérlettel alátámasztottam a játékosítás motivációra gyakorolt pozitív hatását.
Item Type: | Thesis (PhD thesis) |
---|---|
Supervisor: | Wimmer Ágnes |
Subjects: | Education |
ID Code: | 1422 |
Date: | 2025 |
Deposited On: | 23 Jan 2025 11:17 |
Last Modified: | 24 Feb 2025 13:35 |
Repository Staff Only: item control page