Media Literacy in the Hungarian Educational Policy Arena (1995-2012) = A médiaműveltség a magyar oktatáspolitikában (1995-2012)

Neag, Annamária (2017) Media Literacy in the Hungarian Educational Policy Arena (1995-2012) = A médiaműveltség a magyar oktatáspolitikában (1995-2012). Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2017014

[img]
Előnézet
PDF : (dissertation in English)
1905Kb
[img]
Előnézet
PDF : (draft in English)
538Kb
[img]
Előnézet
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
540Kb

Absztrakt (kivonat)

The aim of this dissertation is to understand and present the position of media literacy in Hungarian education policy, the historical path of media literacy education in Hungary, and the roles of various actors in the development of media literacy education. The research project had three major questions: How and why did media literacy education in Hungary make its way into the public education system during the 1990s? In what ways did this area of study evolve over time? What is the position of media literacy education in the contemporary education system in Hungary? For finding the answers to these questions, the methodology builds on a research framework inspired by critical discourse analysis and interpretive policy analysis.

Tétel típus:Értekezés/disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető neve:Lustyik Katalin
Témakör:Oktatás
Média és kommunikáció
Azonosító kód:949
A védés dátuma:16 Május 2017
DOI:10.14267/phd.2017014
Elhelyezés dátuma:04 Ápr 2017 09:15
Utolsó változtatás:11 Júl 2017 13:46

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap