A szabadpiaci ideológia és a vállalatok nemzeti hovatartozásának hatása az igazságérzetre a civil akciókra és az érzelmekre = The Effect of Beliefs in Free Market Ideology and Nationality of Companies on Justice Demands, Action Intentions and Emotions in Response to Corporate Transgressions

Kardos, Péter (2016) A szabadpiaci ideológia és a vállalatok nemzeti hovatartozásának hatása az igazságérzetre a civil akciókra és az érzelmekre = The Effect of Beliefs in Free Market Ideology and Nationality of Companies on Justice Demands, Action Intentions and Emotions in Response to Corporate Transgressions. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016035

[img]
Preview
PDF :
826Kb
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
245Kb
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
191Kb

Abstract

Dolgozatomban a szociálpszichológiai irodalom ismereteire és módszertanára építve vizsgálom meg az üzleti környezetben azt, hogy miként befolyásolja a szabadpiaci ideológiában való hit és a vállalatok nemzeti hovatartozása a vállaltok etikátlan viselkedésének megítélését. Az alkalmazott módszer kísérleti. Empirikus úton mutatom meg, hogy miért nem képes a szabályozatlan, magára hagyottan működő piac önmagában, a fogyasztói reakciókon keresztül garantálni a társadalmi jót és az igazságosságot. Elsősorban azért nem tudja, mert a benne rejlő önző motívumok miatt a szabadpiaci ideológiában való hit torzítja a fogyasztói ítéleteket. Az elfogult ítéletek és akciók nem vezetnek igazságos társadalomhoz. (...)

Item Type:Thesis (PhD thesis)
Supervisor:Zsolnai László
Subjects:Management, business policy
ID Code:922
Date:27 June 2016
DOI:10.14267/phd.2016035
Deposited On:17 Jun 2016 13:04
Last Modified:06 Jul 2016 13:08

Repository Staff Only: item control page