A digitális kultúra hatása az emberi viselkedésre a gamifikáció példáján keresztül = The impact of digital culture on human behiavor through the example of gamification

Rab, Árpád (2016) A digitális kultúra hatása az emberi viselkedésre a gamifikáció példáján keresztül = The impact of digital culture on human behiavor through the example of gamification. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016029

Teljes szöveg

[img]
Preview
PDF :
1MB
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
774kB
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
872kB

Kivonat, rövid leírás

Kutatásom két legfontosabb megállapítása: 1. A technológia terjedés sebesség miatt egy olyan nemzedék jelenik meg, mely (digitális) kultúrájának kialakításakor nem támaszkodhat elei tudására és tapasztalatára – "magára hagyott nemzedék". 2. A játékszerű gondolkodás messze túlmutat a szórakozáson, társadalmi működési rendszer. Meglátásom szerint a gamifikációs mentális logikák működése (a digitális kultúra számos jellemzőjének összegeként is) meghatározza a digitális kultúrába belépő, de még inkább az ebben nevelkedő emberek viselkedését.

Tétel típusa:Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető:Z. Karvalics László
Tárgy:Kultúra. közművelődés, sport
Szociológia
Azonosító kód:916
Védés dátuma:16 június 2016
DOI:10.14267/phd.2016029
Elhelyezés dátuma:31 May 2016 13:02
Last Modified:06 Jul 2016 12:46

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

Letöltések

Letöltések száma az elmúlt két évben, havonkénti bontásban

View more statistics