A vállalati társadalmi felelősségvállalás online vállalati diskurzusa. Avagy mit és hogyan kommunikálnak a hazai közép- és nagyvállalatok honlapjaikon a társadalmi szerepükről és felelősségükről = The online discourse of corporate social responsibility - what and how Hungarian medium-sized and large companies communicate about their corporate social role and responsibility

Géring, Zsuzsanna (2015) A vállalati társadalmi felelősségvállalás online vállalati diskurzusa. Avagy mit és hogyan kommunikálnak a hazai közép- és nagyvállalatok honlapjaikon a társadalmi szerepükről és felelősségükről = The online discourse of corporate social responsibility - what and how Hungarian medium-sized and large companies communicate about their corporate social role and responsibility. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2015061

[img]
Preview
PDF :
4Mb
[img]
Preview
PDF :
496Kb
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
444Kb

Abstract

A vállalati társadalmi felelősségvállalás, avagy angol nevének rövidítéséből a CSR (corporate social responsibility) nem ismeretlen jelenség a magyar gazdasági szereplők körében, témája érzékelhetően jelen van a hazai gazdasági életben. Éppen ezért érdekes és fontos kérdés, hogy mennyire általános jelenség ez a hazai közép- és nagyvállalatok körében, tartalmában mennyire átfogó, illetve, hogy mit is takar ez a vállalati felelősségvállalásra, a vállalatok társadalmi szerepére való hivatkozás. Ez adja a disszertáció fő kutatási fókuszát, mikor azt vizsgálom, hogy mi jellemzi a hazai vállalati társadalmi felelősségvállalás vállalati diskurzusát a vállalati honlapokon. A hazai közép- és nagyvállalatok egy 10%-os reprezentatív mintáján tekintettem át, hogy a CSR mely területei, programjai jelennek meg a vállalati honlapokon, és mely érintetteket nevesítik a vállalatok és milyen vállalati jellemzők magyarázhatják ennek sajátosságait. Külön érdekessége a kutatásnak, hogy feltárja a vállalatok kommunikációjában a társadalmi szerep kapcsán használt különböző tematizációs és hivatkozási készleteket, és példákat mutat, az eközben mozgósított diszkurzív stratégiák használatára is.

Item Type:Thesis (PhD thesis)
Supervisor:Vicsek Lilla
Subjects:Management, business policy
Media and communication
Sociology
ID Code:883
Date:2 December 2015
DOI:10.14267/phd.2015061
Deposited On:25 Nov 2015 15:03
Last Modified:17 Dec 2015 06:36

Repository Staff Only: item control page