A vállalati társadalmi felelősségvállalás online vállalati diskurzusa. Avagy mit és hogyan kommunikálnak a hazai közép- és nagyvállalatok honlapjaikon a társadalmi szerepükről és felelősségükről = The online discourse of corporate social responsibility - what and how Hungarian medium-sized and large companies communicate about their corporate social role and responsibility

Géring, Zsuzsanna (2015) A vállalati társadalmi felelősségvállalás online vállalati diskurzusa. Avagy mit és hogyan kommunikálnak a hazai közép- és nagyvállalatok honlapjaikon a társadalmi szerepükről és felelősségükről = The online discourse of corporate social responsibility - what and how Hungarian medium-sized and large companies communicate about their corporate social role and responsibility. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Szociológia Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2015061

Teljes szöveg

[img]
Preview
PDF :
4MB
[img]
Preview
PDF :
508kB
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
455kB

Kivonat, rövid leírás

A vállalati társadalmi felelősségvállalás, avagy angol nevének rövidítéséből a CSR (corporate social responsibility) nem ismeretlen jelenség a magyar gazdasági szereplők körében, témája érzékelhetően jelen van a hazai gazdasági életben. Éppen ezért érdekes és fontos kérdés, hogy mennyire általános jelenség ez a hazai közép- és nagyvállalatok körében, tartalmában mennyire átfogó, illetve, hogy mit is takar ez a vállalati felelősségvállalásra, a vállalatok társadalmi szerepére való hivatkozás. Ez adja a disszertáció fő kutatási fókuszát, mikor azt vizsgálom, hogy mi jellemzi a hazai vállalati társadalmi felelősségvállalás vállalati diskurzusát a vállalati honlapokon. A hazai közép- és nagyvállalatok egy 10%-os reprezentatív mintáján tekintettem át, hogy a CSR mely területei, programjai jelennek meg a vállalati honlapokon, és mely érintetteket nevesítik a vállalatok és milyen vállalati jellemzők magyarázhatják ennek sajátosságait. Külön érdekessége a kutatásnak, hogy feltárja a vállalatok kommunikációjában a társadalmi szerep kapcsán használt különböző tematizációs és hivatkozási készleteket, és példákat mutat, az eközben mozgósított diszkurzív stratégiák használatára is.

Tétel típusa:Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető:Vicsek Lilla
Tárgy:Vállalati vezetés és politika
Média és kommunikáció
Szociológia
Azonosító kód:883
Védés dátuma:2 december 2015
DOI:10.14267/phd.2015061
Elhelyezés dátuma:25 Nov 2015 15:03
Last Modified:17 Dec 2015 06:36

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

Letöltések

Letöltések száma az elmúlt két évben, havonkénti bontásban

View more statistics