A virtuális térben élő fogyasztó. Identitás és fogyasztás a Second Life világában = Consumers in the digital age. Identity and Consumption in Second Life

Nagy, Péter (2014) A virtuális térben élő fogyasztó. Identitás és fogyasztás a Second Life világában = Consumers in the digital age. Identity and Consumption in Second Life. PhD thesis, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2014054

[img]
Preview
PDF :
2695Kb
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
964Kb
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
753Kb

Abstract

Jelen kutatás rávilágít arra, hogy olyan virtuális világok alkalmasak „ösztönözni” a felhasználókat arra, hogy fokozott mértékben virtuális fogyasztásba bocsátkozzanak, melyek lehetővé teszik a közösséghez való tartozásra, az önértékelésre és az önmegvalósításra vonatkozó szükségletek kielégítését, valamint a virtuális identitás pozitív megélését. Kialakított modellem révén a vállalatok segítséget kapnak abban, hogy milyen fogyasztói jellemzőkre érdemes különös figyelmet fordítaniuk. További gyakorlati vonatkozás az is, hogy a disszertációban kialakított általános modell számtalan komplex fogalom praktikus, mérhető jellemzőit mutatja be, melyek révén rávilágít arra, hogy a fogyasztói identitás sajátosságainak kutatása hasznos adalékokkal szolgálhatnak azon vállalatok számára, melyek a virtuális világokban kívánnak terjeszkedni. Az internet és a világhálós alkalmazások rohamos térnyerése, a különféle játékok és virtuális világok elterjedése számtalan új lehetőséget teremt a vállalatok számára, melyek teljes kiaknázására csak úgy nyílhat lehetőségük, ha képesek megérteni a fogyasztók jellemzőit, egyedi tulajdonságait és szokásait.

Item Type:Thesis (PhD thesis)
Supervisor:Hofmeister-Tóth Ágnes
Subjects:Marketing
ID Code:796
Date:3 November 2014
DOI:10.14267/phd.2014054
Deposited On:16 Oct 2014 15:07
Last Modified:02 Feb 2015 19:07

Repository Staff Only: item control page