Kálecz-Simon, András (2016) Stratégia és viselkedés oligopol piacokon = Strategy and Behavior in Oligopolistic Markets. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Közgazdaságtani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016017
Teljes szöveg
|
PDF :
1MB | |
|
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
260kB | |
|
PDF : (draft in English)
445kB |
Kivonat, rövid leírás
A piacelméleti kutatásokban az oligopol modellek területén játszik legfontosabb szerepet a stratégiai gondolkodás, hiszen az iparág néhány cége tudatában van annak, hogy viselkedésük befolyásolja egymás kifizetését. A szereplők viselkedéséről való feltevéseink tehát alapvető módon befolyásolja modelljeink kimeneteit. Az értekezésben szereplő tanulmányok így valamifajta viselkedési feltevésekre fókuszálnak: a piac vásárlóinak egyes sajátosságaira vagy a vállalaton belül eltérő érdekeket követő szereplők interakcióira. Jelen értekezés így bepillantást nyújt az árdiszkrimináció egy speciális változatába, foglalkozik a menedzserek stratégiai ösztönzésének néhány kérdésével, vizsgálja a stratégiai kivonulás és szegmentáció hatását az árakra és a termékek pozicionálására, illetve a viselkedési közgazdaságtan által vizsgált horgonyhatást vezeti be egy oligopol piac elemzésébe.
Tétel típusa: | Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés) |
---|---|
Témavezető: | Berde Éva |
Tárgy: | Közgazdasági elméletek |
Azonosító kód: | 904 |
Védés dátuma: | 2 május 2016 |
DOI: | 10.14267/phd.2016017 |
Elhelyezés dátuma: | 19 Apr 2016 14:05 |
Last Modified: | 27 May 2016 12:53 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap