A szabadpiaci ideológia és a vállalatok nemzeti hovatartozásának hatása az igazságérzetre a civil akciókra és az érzelmekre = The Effect of Beliefs in Free Market Ideology and Nationality of Companies on Justice Demands, Action Intentions and Emotions in Response to Corporate Transgressions

Kardos, Péter (2016) A szabadpiaci ideológia és a vállalatok nemzeti hovatartozásának hatása az igazságérzetre a civil akciókra és az érzelmekre = The Effect of Beliefs in Free Market Ideology and Nationality of Companies on Justice Demands, Action Intentions and Emotions in Response to Corporate Transgressions. Doktori (PhD) értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola. DOI 10.14267/phd.2016035

Teljes szöveg

[img]
Preview
PDF :
846kB
[img]
Preview
PDF : (az értekezés tézisei magyar nyelven)
250kB
[img]
Preview
PDF : (draft in English)
195kB

Kivonat, rövid leírás

Dolgozatomban a szociálpszichológiai irodalom ismereteire és módszertanára építve vizsgálom meg az üzleti környezetben azt, hogy miként befolyásolja a szabadpiaci ideológiában való hit és a vállalatok nemzeti hovatartozása a vállaltok etikátlan viselkedésének megítélését. Az alkalmazott módszer kísérleti. Empirikus úton mutatom meg, hogy miért nem képes a szabályozatlan, magára hagyottan működő piac önmagában, a fogyasztói reakciókon keresztül garantálni a társadalmi jót és az igazságosságot. Elsősorban azért nem tudja, mert a benne rejlő önző motívumok miatt a szabadpiaci ideológiában való hit torzítja a fogyasztói ítéleteket. Az elfogult ítéletek és akciók nem vezetnek igazságos társadalomhoz. (...)

Tétel típusa:Disszertáció (Doktori (PhD) értekezés)
Témavezető:Zsolnai László
Tárgy:Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:922
Védés dátuma:27 június 2016
DOI:10.14267/phd.2016035
Elhelyezés dátuma:17 Jun 2016 13:04
Last Modified:06 Jul 2016 13:08

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap

Letöltések

Letöltések száma az elmúlt két évben, havonkénti bontásban

View more statistics